کیف پول کیپ‌کی keepkey

کیپ‌کی در کنار کیف پول دیجیتال ترزور Trezor  و لجر یکی از سه تولیدکننده برتر کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال است. کیف پول کیپ‌کی اولین بار در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. طراحی زیبا، امنیت بالا، کاربری آسان و قیمت منطقی از ویژگی‌های مثبت این کیف پول سخت‌افزاری است.

شرکت کیپ‌کی در سال ۲۰۱۵ توسط «دارین استنسفیلد» (Darin Stanchfield) در آمریکا راه‌اندازی شد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ کیف پول بیت کوین مالتی بیت (MultiBit) و در آگوست ۲۰۱۷ کیف پول شِیپ‌شیفت (ShapeShift) را عرضه کرد. در حال حاضر دارین استنیسفیلد به عنوان مدیر عامل و کن هادلر (Ken Hodler) به عنوان مدیر ارشد فناوری در حال فعالیت در این شرکت هستند. (بله! اسم واقعی او هادلر است!)

کیپ‌کی در مقایسه با رقبای بزرگش، یعنی لجر و ترزور، از اعتبار و شهرت کمتری برخوردار است و از کوین‌های کمتری پشتیبانی می‌کند اما برخی ویژگی‌های کیپ‌کی به آن را در مقابله این دو غول برتری می‌دهد، از جمله مقرون به صرفه بودن نسبی، طراحی زیبا و کاربر پسند بودن. اگر اندازه کیف پول برایتان مهم نیست (سایز کیپ‌کی بزرگتر از دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری است)، کیپ‌کی می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

امنیت keepkey

کیپ‌کی کلیدهای خصوصی خود را در یک محیط جداگانه و آفلاین ذخیره می‌کند. این بدان معنی است که اگر کامپیوتر شما به ویروس آلوده شود، کلیدهای خصوصی شما تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. برای ورود به کیف پول کیپ‌کی باید از پین‌کد استفاده کنید. کیپ‌کی از فناوی HD استفاده می‌کند و بازیابی کیف پول گم شده یا آسیب دیده با استفاده از رشته کلمات ۱۲ یا ۲۴ تایی انجام می‌شود. موقع وارد کردن پین، کیبورد اعداد به صورت تصادفی و جابه‌جا نشان داده می‌شود، مانند کیبورد مجازی صفحه پرداخت بانک‌ها. این کار باعث حفاظت از امنیت پین‌کد می‌شود. با این حال کیپ‌کی از امکان تایید دو مرحله‌ای و همچین از قابلیت چندامضایی پشتیبانی نمی‌کند.

پشتیبانی از کوین‌ها

کیف پول کیپ‌کی در حال حاضر از ۸ کوین پشتیبانی می‌کند. این کوین‌ها عبارتند از: بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، بیت کوین گلد، لایت کون، دوج کوین، دش و دیجی بایت.

همچنین این کیف پول از ۴۸ توکن که بر بستر ERC-20 اتریوم هستند نیز پشتیبانی می‌کند. که با این حساب مجموع کوین‌ها و توکن‌هایی که کیپ‌کی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند ۵۶ عدد است. این عدد درحال گسترش است و در سایت رسمی کیپ‌کی از کاربران خواسته شده تا اگر نیاز به اضافه شدن کوین یا توکن خاصی احساس می‌کنند، به تیم توسعه دهنده اطلاع دهند.

برای مقایسه بهتر است بدانیم که کیف پول لجر از بیش از ۱۳۰۰ کوین و توکن و کیف پول ترزور از حدود ۱۱۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کنند.

می‌توانید لیست توکن‌ها و کوین‌های پشتیبانی شده توسط کیپ‌کی را از سایت رسمی دنبال کنید.

قیمت کیف پول keepkey

قیمت کیف پول سخت افزاری کیپ کی KeepKey در اولین عرضه به بازار ۲۳۹ دلار بود، این رقم در مقایسه با محصولات رقبا، بسیار بالا بود. برای مقایسه؛ قیمت لجر نانو ایکس ۱۱۹ دلار، ترزور مدل تی ۱۶۹ دلار و لجر بلو ۲۳۰ تا ۲۷۵ دلار است. در واقع کیپ‌کی از تمام رقبای خود گران‌تر بود، در حالیکه ویژگی‌های برتر بخصوصی نسبت به آن‌ها نداشت. از آن زمان قیمت کیپ‌کی کاهش یافته و به قیمت معقول‌تر ۷۹ دلار رسیده است و تقریباً قیمت یکسانی با کیف پول ترزور وان Trezor One دارد. قیمت کیف پول لجر نانو اس Ledger Nano S نیز در حال حاضر ۴۱ دلار است.

با این حال با توجه به اعتبار و محبوبیت کمتر شرکت سازنده کیف پول کیپ‌کی نسبت به ترزور و لجر، و قیمت پایین‌تر لجر نانو اس و همچنین با توجه به تعداد کوین‌ها و توکن‌هایی که هر کدام از این کیف پول‌های سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند، به نظر می‌رسد خرید اینترنتی والت سخت افزاری کیپ‌کی با برچسب ۷۹ دلاری اندکی غیرمنطقی به نظر برسد.

 

کنایه به ماهیت توکن‌های غیرمثلی

سرمایه‌گذاری بازار رمزارز کوتاه‌ مدت یا بلند مدت؟

سوالات متداول کیف پول کیپ کی keepkey

چطور می‌توان کیف پول کیپ کی را دانلود کرد؟

از آنجایی که Keepkey یک کیف پول سخت‌افزاری است، مانند کیف پول‌های نرم‌افزاری امکان دانلود آن وجود ندارد. بنابراین لازم است به صورت آنلاین یا حضوری این دستگاه را خریداری کنید

تفاوت کیف پول کیپ کی و USB درایو چیست؟

زمانی که USB درایو را به کامپیوتر متصل می‌کنید، رایانه فورا به تمام اطلاعات موجود در داریو دسترسی پیدا می‌کند. اما برای برقراری ارتباط میان Keepkey و کامپیوتر از یک پروتکل محدود استفاده می‌شود.

کیف پول keepkey از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می کند؟

کیف پول keepkey از بیش از ۴۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می کند

دیدگاهتان را بنویسید