بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه که از کشور آمریکا آغاز شد دقیقا آخرین جمعه ماه نوامبر و فردای روز شکرگزاری است که روز بزرگی برای فروشنده‌ها و خریداران می‌باشد و رفته رفته این موضوع به حدی فراگیر شد که به کشورهای دیگر هم رسید و اکنون همه کشورها در بلک فرایدی شرکت می‌کنند و تخفیف‌های این روز به اندازه‌ای زیاد است که مردم حاضرند از روی یکدیگر رد شوند تا سریعتر خود را به کالای مورد نظر برسانند و آن را خریداری کنند چرا که بسیاری از کالاها تا ۹۰ درصد هم تخفیف دارند!

فقط کافیست نام بلک فرایدی یا جمعه سیاه را در گوگل جستجو کنید و تصاویر شلوغی فروشگاه‌های آمریکا را ببیند. اما شاید با خود بگویید که این موضوع برای ما چه نفعی دارد و چرا باید در مورد این روز بدانیم؟

در ابتدای امر، بلک فرایدی در فروشگاه‌های فیزیکی برگزار می‌شد و آنقدر این موضوع برای برخی افراد جدی بود که حتی از شب قبل به درب فروشگاه‌ها رفته و نوبت می‌گرفتند که بتوانند به محض باز شدن درب‌ها، جزو اولین نفراتی باشند که وارد فروشگاه می‌شوند. اما کم کم خریدهای آنلاین باعث شد بسیاری از افراد از طریق گوشی موبایل و لپ تاپ خود بدون حضور در صف‌های طولانی خرید از آمازون و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی را انجام دهند.

به خصوص در سال گذشته و با وجود فراگیری کرونا؛ آمارها نشان داد که درصد زیادی از افراد، خرید آنلاین را در روز بلک فرایدی به حضور در تراکم جمعیت فروشگاه‌ها ترجیح دادند.

بلک فرایدی ۲۰۲۱ یا بلک فرایدی ۱۴۰۰ چه تاریخی است؟

بلک فرایدی ۲۰۲۱ روز ۲۶ نوامبر (۲۶/۱۱/۲۰۲۱) می‌باشد که به تاریخ شمسی معادل اولین جمعه آذر ماه یعنی ۱۴۰۰/۰۹/۰۵است. اما برخی فروشندگان خارجی از چند روز قبل تخفیف‌های خود را آغاز می‌کنند و شما هم می‌توانید خریدهای خود را زودتر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید